طراحی،ساخت و تامین تجهیزات پاشش حرارتی

شرکت پودر افشان نماینده شرکت Metallisation در ایران می باشد و در زمینه واردات کلیه دستگاه های پاشش حرارتی از جمله ،دستگاه پاشش حرارتی HVOF، دستگاه پاشش حرارتی پلاسمایی APS ،دستگاه پاشش حرارتی سیمی WFS و دستگاه پاشش حرارتی قوسی ARC فعالیت می کند.

همچنین شرکت پودر افشان در سال 1396 با بهره گیری از تجربه اساتید دانشگاه و دانش فنی کارشناسان خود و همکاری با شرکت دانش بنیان بهداد، موفق به ساخت دستگاه پاشش حرارتی پلاسمایی برای اولین بار در ایران شد. این دستگاه قادر است مواد سرامیکی با نقطه ذوب بالا را بر روی زیرلایه های متفاوت اعمال نماید. با توجه به دمای بالای شعله پلاسمای ایجاد شده، هر ماده ای قابل پوشش دهی میباشد.

این دستگاه می تواند به طور همزمان برای کاربردهای پژوهشی، فناوری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. در مباحث فناوری، دستگاه پاشش حرارتی پلاسمایی، می تواند ایده های پژوهشی را برای مقاوم سازی قطعات مختلف صنعت در برابر سایش، خوردگی، اکسیداسیون و مانع حرارتی مورد بهره برداری قرار گیرد. در حال حاضر پوشش های پاشش حرارتی مختلفی در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

پوشش مانع حرارتی(TBC) مواد سرامیکی (YSZ) و آلومینا بر روی پره ها و محفظه احتراق توربین های جت و نیروگاهی، پوششهای مولیبدون رینگ پیستون خودرو، پوشش قطعات داغ نیروگاهی، صنایع هوافضا، صنایع فولاد،  پوشش هیدروکسی آپاتیت در مهندسی پزشکی و پوشش های سرامیکی اکسید کروم در صنایع نساجی.

تصاویر بیشتر